تعداد زیادی از محتواهای شما تاریخ انقضا ندارند. حتی بعد از یک سال نیز میتوانید محتوای قدیمی خود را دوباره منتشر کنید و مطمئن باشید که هنوز هم خواندنش برای کاربران مفید خواهد بود. اما اگر این مطالب را دوباره به اشتراک نگذارید یا در مورد آنها صحبت نکنید، افراد بسیار اندکی از وجودش مطلع خواهند شد. برای آن که گرد فراموشی را از محتوای قدیمی خود پاک کنید، میتوانید با افزودن نکات جدید، آن را بروزرسانی کنید. اما سؤال اینجاست که چه استراتژی هوشمندانهای را باید بکار گیرید تا مخاطبانتان از انتشارِ دوباره اخبار و مقالات قدیمیتان آزرده خاطر نشوند؟ در این مقاله قصد داریم روشهای مختلف برای انتشار مجدد یک محتوای قدیمی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.
چرا باید محتوای قدیمی را بروزرسانی کنیم؟
بیشتر محتواهایی که بر روی سایت منتشر میشوند برای مدت زمان طولانی معتبر هستند. باید در نظر بگیرید که در طول زمان مخاطبان شما تغییر پیدا کرده و تجارتتان رشد میکند. برای مثال به احتمال زیاد مطالبی که شما در سال گذشته منتشر کردهاید، توسط مخاطبان جدید مطالعه نخواهند شد. بنابراین اگر فکر میکنید که مطالب ارزشمندی را در گذشته منتشر کردهاید، بهتر است آنها را دوباره با مخاطبان جدیدتان به اشتراک بگذارید.
همچنین، ممکن است برخی اوقات یک محتوا یا پُست وبلاگ، زمانی که برای اولین بار بر روی سایت منتشر میشود نتواند آن چنان که شایستگی دارد، مخاطبان را به خود جذب کند. عوامل بسیاری در این زمینه موثرند، مثلاً شاید پستتان را در زمان مناسب منتشر نکردهاید. اگر تا به حال بر روی شبکههای اجتماعی (مانند فیسبوک) مطلبی منتشر کرده باشید، می دانید که برخی از پستها نسبت به سایر مطالب، تعداد لایک بیشتری دریافت میکنند و بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند. استقبال گسترده از این مطالب، لزوماً به دلیل کیفیت بالای محتوایشان نیست. انتشار مجدد یک مطلب میتواند شانسی دوباره برای به دست آوردن تعداد بیشتری از مخاطبان باشد.
مطمئن شوید که محتوای شما به روز است
نکته مهمی که به هنگام انتشار مجدد یک پست قدیمی باید در نظر داشته باشید، این است که هرگز محتوایی که به روز نیست را دوباره منتشر نکنید. هیچ کس نمیخواهد مطلبی که به روز نیست و نکات مهمش قابل اجرا نیست را مطالعه کند. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم، پیش از آنکه مطلبی را بروزرسانی کنید، آن را مطالعه و حتی بازنویسی کنید!
بروزرسانی محتوای قدیمی با کمی تغییرات
اگر میخواهید محتوایی که تغییرات اندکی بر روی آن اعمال شده است را دوباره منتشر کنید، بهتر است تاریخ انتشار اولیه و تاریخ انتشار مجدد را به کاربران نمایش دهید. به این ترتیب کاربران شما خواهند فهمید که یک مطلب، آخرین بار در چه زمانی بروزرسانی شده است. باز هم باید توجه کنید که محتوای منتشر شده به روز است و به درد مخاطبان سایت میخورد.
زمانی که میخواهید پستی را دوباره منتشر کنید، بهتر است دیدگاههای قدیمی آن را مخفی کنید. فرض کنید شما محتوایتان را بروزرسانی میکنید و مخاطبانی که برای اولین بار آن را میخوانند با دیدگاههای یک سال گذشته روبرو میشوند. مطمئناً این موضوع کمی برایشان عجیب خواهد بود. بنابراین پیشنهاد میکنیم که ترتیب دیدگاهها را طوری تعیین کنید که آخرین کامنت ثبت شده در ابتدای قسمت مشاهده شود.
زمانی که محتوای خود را بروزرسانی کردید، با استفاده از شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر آن را به اشتراک بگذارید یا در خبرنامه خود مطلبی درباره انتشار مجدد آن بنویسید. میتوانید به این نکته اشاره کنید که پست منتشر شده، مربوط به چند وقت پیش است و اطلاعات موجود در آن هنوز هم معتبر و قابل استفاده است. یا اینکه میتوانید مانند یک پست معمولی با آن برخورد کنید و تمام کارهایی را که برای افزایش ترافیک دیگر پستهای خود انجام میدهید را برای آن پست نیز عملی سازید.
بروزرسانی محتوای قدیمی با تغییرات زیاد
در برخی موارد مجبور میشوید تغییرات زیادی بر روی یک مقاله اعمال کنید. در این شرایط ممکن است ساختار کلی مطلب تغییر کند. ممکن است دلیل تغییرات اعمال شده این باشد که اطلاعات درون پست دیگر به درد نمیخورد یا اینکه دیدگاه شما راجع به یک موضوع به کلی تغییر کرده است. در هر دو صورت شما باید محتوای قدیمی را به کلی تغییر دهید.
اگر قصد دارید تغییرات زیادی بر روی یک مقاله ایجاد کنید یا متن را دوباره از ابتدا نوشتهاید یا میخواهید موارد زیادی به آن اضافه کنید، توصیه میکنیم که با آن مانند یک محتوای تازه برخورد کنید. برای اینکار باید تاریخ انتشار آن را به تاریخ جدید تغییر دهید. این کار سبب میشود بتوانید علاوه بر انتشار محتوایی تقریباً جدید، تمامی لینکهایی که برای پست اصلی خود به دست آورده بودید را حفظ نمایید. صد البته که این کار برای سئو سایت شما بسیار عالی است.
نتیجه گیری
بروزرسانی محتوا روشی عالی برای به دست آوردن ترافیک و بازدیدکننده برای محتوای قدیمی شماست. با این وجود، شما باید از به روز بودن اطلاعاتی که منتشر میکنید، مطمئن شوید. در آخر باید بگوییم درست است که انتشار مجدد یک مقاله و بروزرسانی آن روش بسیار خوبی برای به دست آوردن خوانندگان جدید است، اما در انجام این کار افراط نکنید. پیشنهاد میکنیم هر ماه یا هر دو ماه، یک مقاله مهجور خود را بروزرسانی کنید. اگر بازدیدکنندگان متوجه شوند که شما هر هفته در حال انتشار مجدد مطالب قدیمی خود هستید، از شما دلخور خواهند شد.
با رعایت نکات این مقاله میتوانید، محتوای قدیمی خود را به شکلی منظم و منسجم برورسانی کنید. در آینده مطالب تخصصی بیشتری در باب بروزرسانی محتوا برایتان منتشر خواهیم کرد. همچینین، در صورتی که در زمینه آموزش بازاریابی محتوا برایتان سوالی پیش آمده است، آن را با ما در میان بگذارید.
ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه وب سایت سئو نایس بودید. امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد. شما می توانید از طریق لینک های زیر مقالات بیشتر ما را مطالعه کنید.