با کمی مطالعه و استفاده از ابزارهای سئو، شما میتوانید بر روی کلمات کلیدی متعدد تمرکز کنید. اگر بتوانید به درستی این کار را انجام دهید، متن شما حداقل برای 5 کلمه کلیدی بهینه سازی خواهد شد. در این مقاله به شما خواهم گفت چرا باید در حین بهینه سازی متن محتوای خود، بر روی چند عبارت کلیدی تمرکز کنید.
تمرکز بر روی چند کلمه کلیدی کانونی مختلف
افزونه سئوی Yoast (یا دیگر پلاگین های بهینه سازی سئو) در روند بهینه سازی پستها (و حتی صفحات سایت) به شما کمک میکند. فرض کنید یک وبلاگ با موضوع سفر یا مسافرت دارید و در وبلاگ خود مطلبی در مورد سفر جادهای به شمال مینویسید. کلمه کلیدی کانونی (کوئری)، کلمه یا عبارتی است که مخاطبان شما در موتورهای جستجو برای یافتن مقالات مورد نظر خود استفاده میکنند و شما نیز قصد دارید برای آن رتبهای بدست آورید. برای اینکه بتوانید کلمه کانونی خود را به صورت هوشمندانه انتخاب کنید باید در این زمینه تحقیقاتی انجام دهید. به عنان مثال کلیدواژه مرتبط برای وبلاگ مذکور، سفر جادهای به شمال است.
برخی اوقات یافتن یک عبارت کلیدی بسیار دشوار خواهد بود زیرا پستی دارید که میخواهید در آن برای بیش از یک کلمه کلیدی رتبه به دست آورید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید برای مترادفهای عبارت کلیدیتان نیز در نتایج جستجو رتبه بالایی به دست آورید. این نقطه دقیقاً جایی است که کلمات کلیدی کانونی متعدد به کار میآیند. در ادامه با 4 مثال به شما خواهیم گفت که چرا بهینه سازی برای چند عبارت کلیدی استراتژی بسیار خوبی است.
متردافها
همانطور که می دانید کاربران موارد مختلفی را جستجو میکنند. در حالیکه عدهای از کلمه سفر جادهای استفاده میکنند، برخی دیگر ممکن است از کلمات با عباراتی همچون مسافرت، سفر در تعطیلات یا حتی از عبارتِ در تعطیلات به کجا سفر کنیم استفاده کنند. برای آنکه بتوانید طیف وسیعی از کاربران را هدف بگیرید باید مطمئن شوید که پست شما برای کلمات کلیدی مختلف رتبه میگیرد.
پوشش بیش از یک موضوع در انتخاب کلمه کلیدی
گاهی اوقات برخی پستها، بیشتر از یک موضوع خاص را پوشش میدهند و زیر مجموعهای از موضوعات مختلف را در خود دارند. به عنوان مثال مقالهای که در مورد سفر به شمال نوشته میشود ممکن است در برگیرنده موضوعاتی مانند برنامه ریزی برای سفر، اسباب و وسایل مورد نیاز سفر، دیدنیهای شمال و محل اقامت در شمال باشد. در این شرایط ممکن است بخواهید برای تمامی این موضوعات رتبهای در موتورهای جستجو داشته باشید.
انواع مختلف کلمه کلیدی طولانی
یکی از استراتژیهای خوب برای به دست آوردن رتبه در موتورهای جستجو این است که بر روی کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) تمرکز کنید. همانطور که می دانید کلمات کلیدی طولانی نسبت به کلمات کلیدی اصلی، رقابت بسیار اندکی دارند و به دست آوردن رتبه برای آنها راحتتر خواهد بود.
اگر بتوانید در یک پست برای چند عبارت کلیدی طولانی رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آورید در مراحل کار، پیشرفت بسیاری خواهید داشت. پیدا کردن چند کلمه کلیدی طولانی برای کلیدواژه کانونی پستتان میتواند استراتژی بسیار خوبی برای سئو سایتتان باشد. بهینه سازی یک پست برای اتواع مختلفی از کلمات کلیدی طولانی میتواند به سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجوی متعددی مشاهده شود.
جمله و کلمه کلیدی
اگر کاربران به دنبال موارد خاص باشند از جملات و عبارات کلیدی استفاده خواهند کرد. گاهی اوقات ترتیب کلمات در عبارات و جملات کلیدی بسیار مهم خواهد بود. اگر ترتیب کلمات و استفاده از Stopword در متنتان اهمیت دارد، توصیه میکنیم که پستتان را برای انواع مختلفی از کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.
مثلاً ممکن است گوگل عبارت کلیدی سفر به شمال با خودرو را با عبارت با خودرو به شمال سفر کنید، یکسان بداند و نتایج مشابهی را برایشان ارائه دهد. در این مورد ترتیب کلمات برای موتور جستجوی گوگل اهمیت ندارد. گرچه ممکن است که گوگل به ترتیب دیگر عبارات کلیدی اهمیت دهد. بهتر است که پستهای خود را برای عبارات و جملات کلیدی متفاوت بهینه سازی کنید و ترتیب کلمات در آنها را رعایت کنید.
چگونه از کلمات کلیدی کانونی متعدد استفاده کنیم؟
بهینه سازی پست برای کلیدواژههای کانونی، متعدد بسیار آسان است. این کار را میتوانید از طریق تگهای پستها، تگهای HTML موجود و حتی محتوای داخل متنها این کار را انجام دهید. استفاده از کلمات کلیدی درون متن میتواند راهنمای خوبی برای موتورهای جستجو باشد. همچنین، پیشنهاد میکنم مقاله ما در رابطه با انتخاب تگهای مناسب را مطالعه کنید.
ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه وب سایت سئو نایس بودید. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید پستهای خود را برای چند کلمه کلیدی بهینه سازی کنید. شما می توانید از طریق لینک های زیر مقالات بیشتر ما را مطالعه کنید.