۵ اشتباه در تولید محتوا که باید از آن‌ها اجتناب کنید

کپی رایتینگ (یا همان تولید محتوای تبلیغاتی) فاکتوری بسیار مهم در استراتژی سئو است. تولید محتوای با کیفیت عاملی است که به سایت شما کمک می‌کند در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشد و در میان رقبا قابل تشخیص باشد. احتمالاً شما هم می‌خواهید تولید محتوا را به درستی و بدون اشتباهات فاحش انجام دهید تا در آینده به مشکل خاصی برنخورید. اما سؤال اینجاست که در این مسیر باید از چه اشتباهات و خطاهایی دوری کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۵ اشتباه در تولید محتوا را برای شما بیان کنیم تا بتوانید به بهترین نحو برای وب سایت خود کپی رایتینگ کنید.

۵ اشتباه در تولید محتوا: تحقیق نکردن درباره کلمه کلیدی

شک نکنید که تولید محتوای اصولی برای سئو با پژوهش و تحقیق کلمات کلیدی آغاز می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم پیش از دست به کار شدن، زمانی را صرف پیدا کردن کلمات کلیدی کنید که می‌خواهید برای آنها در نتایج جستجو رتبه داشته باشید. فرآیند تحقیق درباره کلمات کلیدی را جدی بگیرید، شاید این فرآیند کمی خسته کننده باشد، اما به شما قول می‌دهیم که ارزشش را خواهد داشت. پس از این مرحله به سادگی عبور نکنید.تولید محتوای اصولی برای سئو با پژوهش و تحقیق کلمات کلیدی آغاز می‌شود

تولید محتوای کپی و بد

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در حوزه سئو کپی رایتینگ و تولید محتوا انجام می‌شود، نوشتن محتوا فقط و فقط برای سئو است. همانطور که بارها شنیده‌اید، محتوا پادشاه است. محتوای مفید و قوی به شما کمک می‌کند در نتایج جستجو بهترین رتبه بندی را به دست آورید. اما به خاطر داشته باشید که محتوا نباید تنها برای موتورهای جستجو نوشته شود.

درباره موضوع مطلبی که قرار است بنویسید، به خوبی فکر کنید. همیشه مخاطبان خود را در اولیت قرار دهید. پیام خود را تعریف کنید تا بدانید می‌خواهید چه چیزی به مخاطبانتان بگوئید. شما باید محتوای با کیفیت را بر اساس ایده‌های ناب و اصیل بنویسید. این نوع محتوا قادر است ترافیک بیشتری به سمت سایتتان جذب کند. تولید محتوای مفید و با کیفیت، دقیقاً همان چیزی است که بازدید کننده را به مشتری تبدیل می‌کند!

 

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی یا Keyword Stuffing

اگر با علم سئو آشنایی داشته باشید، حتماً با عبارت Keyword Stuffing آشنایی دارید. زمانی که کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، سعی کنید بیش از حد بر روی آن تاکید نکنید. لزومی ندارد از کلیدواژه مورد نظرتان در هر جمله استفاده کنید! به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در محتوا نتیجه معکوس خواهد داشت و هیچ کمکی به رتبه بندی سایتتان نمی‌کند.

خواندن چنین متنی بسیار دشوار است و هیچ کاربری علاقه ندارد محتوایی که تنها برای موتورهای جستجو نوشته شده است را مطالعه کند. همچنین، اگر محتوای خود را بیش از حد برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید باید با گوگل پنالتی دست و پنجه نرم کنید.. با استفاده از افزونه Yoast به راحتی می‌توانید از تعداد کلمات کلیدی در متنتان مطلع شوید. پلاگین Yoast به شما می‌گوید که 2.5% از متن شما باید بر روی کلمه کلیدی مورد نظرتان تمرکز داشته باشد. در صورتی که چگالی کلمات کلیدی بیش از این مقدار باشد، پلاگین Yoast به شما هشدار خواهد داد.

۵ اشتباه در تولید محتوا: تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی

بیش از حد بر روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز نکنید. سعی کنید با تولید محتوای خوب برای چندین کلمه کلیدی، مترادف یا هم خانواده رتبه بندی داشته باشید. به خصوص زمانی که می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی طولانی (Long-Tail) رتبه خوبی در نتایج جستجو گوگل داشته باشید، بهتر است ترتیب کلمات را تغییر دهید. مثلاً می‌توانید از هر دو عبارت کفش آبی آدیداس مردانه و کفش مردانه آدیداس آبی استفاده کنید. اگر در محتوای خود تنها از یک کلمه کلیدی استفاده کنید، مخاطبان در حین خواندن احساس تعجب خواهند کرد.بیش از حد بر روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز نکنید

۵ اشتباه در تولید محتوا: محتوای غیر قابل فهم

یکی دیگر از اشتباهات رابج دیگری که در حوزه تولید محتوا و سئو کپی رایتینگ انجام می‌شود این است که برخی افراد محتوای غیر قابل خواندن یا خسته کننده تولید می‌کنند. همه ما به خوبی می دانیم که نوشتن یک محتوای خوب کار بسیار سختی است، با این وجود مقاله شما باید به قدری شیوا و روان باشد که خواننده دچار هیچ مشکلی نشود.

سعی کنید از جمله‌های طولانی استفاده نکنید. تعداد کلمات پست‌های وبلاگ بسیار مهم هستند، آن‌ها را جدی بگیرید. تا حد ممکن از کلمات و عبارات سخت اجتناب کنید. همچنین، واضح و روشن بودن ساختار متن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خوانندگان پیام شما را به خوبی درک می‌کنند. شاید بتوانیم بگوئیم که مهم‌ترین بخش از سئو کپی رایتینگ (یا تولید محتوا)، همین واضح و قابل درک بودن متن یک مقاله است.

خوانندگان باید بتوانند آن چیزی را که می‌نویسید، به راحتی خوانده و درک کنند. اگر بتوانید متنی بنویسید که خواندنش برای کاربران راحت باشد، خوانندگانتان باز هم به وب سایت شما سر می‌زنند. به این ترتیب قادر خواهید بود آنها را کنار خود داشته باشید.

نتیجه گیری

اشتباهات سئو کپی رایتینگ زمانی رخ می‌دهد که افراد بر روی کیفیت متن خود تمرکز نمی‌کنند. ایده و داستان محتوای شما باید جدید و قابل خواندن باشد تا بتواند کاربر را به خود جذب کند. همچنین باید بدون اینکه از شیوایی و سادگی متنتان کاسته شود، آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. نکاتی که درباره کلمات کلیدی گفتیم را به خاطر بسپارید. اگر جملات به کار رفته در متنتان عجیب و غریب باشد، بدانید که بازدید کننده سایتتان را ترک می‌کند.

 

ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه وب سایت سئو نایس بودید. امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد. شما می توانید از طریق لینک های زیر مقالات بیشتر ما را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن