بیشترین فعالیت مرتبط با سئوی Off Page به یک چیز خلاصه میشود: بک لینک نگرفتن محتوای سایت. وقتی گوگل مشاهده میکند یک صفحه برای کلمه کلیدی خاصی لینک دریافت میکند، متوجه میشود محتوای مذکور باید مرتبط با آن کلمه کلیدی باشد. به این ترتیب گوگل تصمیم میگیرد رتبهٔ صفحه مذکور را در نتایج جستجو ارتقا دهد.
بنابراین، متوجه میشویم که الگوریتم رتبه بندی گوگل برای تعیین رتبهٔ یک صفحه، از این بک لینکها کمک میگیرد. 99.2% از سایتهایی که در صدر نتایج گوگل قرار دارند، حداقل دارای یک لینک خارجی هستند.
گرچه بیشتر صفحات برتر در نتایج جستجوی گوگل حداقل یک بک لینک دارند، اما باید گفت داشتن یک لینک کافی نیست و بیشتر این صفحات صدها هزار بک لینک دارند. نمودار زیر تعداد بک لینکهای 30 نتیجهٔ برتر جستجوی گوگل را نشان میدهد. همانطور که مشاهده میکنید 10 نتیجه اول گوگل، نسبت به سایر وب سایتها تعداد بک لینک بیشتری دارند.
فاکتورهای مهم سئو در رتبه بندی گوگل
برایان دین (مؤسس سایت Backlinko) در مقاله خود درباره عوامل و فاکتورهای مهم سئو در رتبه بندی گوگل، 15 عاملی که دربارهٔ لینکهای خارجی (External Link) است را شناسایی میکند.
خب، حالا که از تأثیر بک لینکها بر روی سئو سایت خود مطلع شدید باید بدانید که داشتن بک لینک نه تنها جایگاه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا میدهد، بلکه میزان بازدید از سایت را نیز افزایش میدهد. اما نکتهٔ مهم این است که ساخت بک لینک، دیگر به سادگی پنج یا ده سال گذشته نیست.
شاید برایتان سؤال پیش بیاید که بک لینک نگرفتن محتوای سایت به چه دلیلی است؟
بک لینک نگرفتن محتوای سایت به این دلیل است که، چون امروزه همهٔ وبمسترها، سخت در حال بک لینک سازی هستند، اما همهٔ آنها در این زمینه موفق نیستند. راستش را بخواهید، بیشتر سایتها در روند لینک بیلدینگ خود شکست میخورند.
برایان دین (Backlinko) هنگامی که از تکنیک آسمان خراش (Skyscraper) استفاده کرد، میزان موفقیتش 11% بود. شما میتوانید برای لینک سازی از بازاریابی ایمیل استفاده کنید. مطمئن باشید اگر به درستی این کار را انجام دهید، نرخ تبدیل شما 6 الی 7 درصد (در بهترین حالت 11%) افزایش مییابد.
مطمئناً همهٔ کمپینهای ایمیل مارکتینگ به آمار بالا دست پیدا نمیکنند. زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم، امروزه بدست آوردن بک لینک بسیار سخت شده است. همین سختی کار سبب بک لینک نگرفتن محتوای سایت شده و برای ساخت بک لینک مجبور شویم از قواعد و اصول خاصی پیروی کنیم.
اگر محتوای سایتتان لینک دریافت نمیکند، پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. شما باید در تولید محتوا خود 5 نکته مهم و اساسی را جهت ساخت بک لینک بررسی و اصلاح کنید.
محتوای شما کامل و دقیق نیست.
خب، فرض کنیم که شما در تولید “محتوای با کیفیت” شکست خوردهاید. محتوای با کیفیت چیست؟ محتوای با کیفیت، محتوایی ارزشمند است که کاربران حاضرند داوطلبانه به آن لینک دهند. تولید محتوای با کیفیت که بتواند به راحتی لینک بگیرد، هستهٔ اصلی استراتژی محتوا و لینک بیلدینگ است.
اگر کاربران به محتوای شما لینک ندهند یا اگر تمامی ایمیلهای درخواست بک لینک شما رد شود به این معنی است که شما نتوانستهاید محتوایی با کیفیت تولید کنیدو باعث بک لینک نگرفتن محتوای سایت شما شده است. اما این موضوع هیچ اشکالی ندارد. اگر آمادهاید برای ساخت بک لینک تلاش کنید، اصلاح این موضوع کار چندان سختی نیست.
برای تولید محتوایی با کیفیت، پیش از هر چیز باید موضوعی انتخاب کنید که پتانسیل به دست آوردن بک لینک را داشته باشد. به عبارتی دیگر، شما نیاز دارید موضوع یا عنوانی که لینک پذیر باشد را انتخاب کنید.
نکته
پس از انتخاب موضوع باید محتوایی تولید کنید که از تمام محتواهای موجود در آن زمینه بهتر باشد تا بتواند بک لینکهای بیشتری بگیرد. انجام چنین کاری نیازمند زمان بسیاری است، اما مطمئن باشید که صرف این زمان برایتان نتیجه بخش خواهد بود.
قدم اول برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت
شما به ابزاری مانند BuzzSumo یا Ahrefs نیاز دارید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا محبوبترین موضوعات را در تجارت خود شناسایی کنید؛ موضوعاتی که بیشترین بک لینک را به خود اختصاص دادهاند. حال ببینیم چگونه میتوان با استفاده از Ahrefs، موضوعی محبوب انتخاب کرد.
(قیمت نرم افزارهای Ahrefs از 99 دلار شروع میشود، اما شما میتوانید در حالت آزمایشی به مدت دو هفته رایگان از این ابزار استفاده کنید. همچنین نرم افزار Ahrefs از زبان فارسی پشتیبانی میکند.)
هنگامی که در نرم افزار ثبت نام کردید، کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید. یا اینکه تنها اصطلاحی مربوط به حوزهٔ کاری خود را بنویسید. برای مثال اگر دنبال این باشید که محتوایی لینک پذیر پیرامون “گزینش محتوا” یا “Link Curation” بسازید، تنها کافیست “گزینش محتوا” را نوشته و سپس گزینهٔ جست و جو را بزنید.
پس از آن Ahrefs محتواهای محبوب مرتبط با موضوع انتخابی را جمع آوری میکند. این چیزی است که پس از جست و جوی عبارت Link Curation پیدا خواهید کرد.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، عبارت Link Curation یا گزینش محتوا موضوعی است که میتواند بک لینکهای زیادی به دست آورد. بنابراین درست حدس زدید، این موضوع کاملاً برای ساخت بک لینک مناسب است.
قدم دوم برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت
برای آنکه بتوانید مشکل بک لینک نگرفتن محتوای سایت خود را برطرف کنید و برای مطلب خود بک لینکهای زیادی دریافت کنید از راهکارهای زیر استفاده نمایید:
راهکار اول برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت: بروزرسانی محتوای قدیمی
اگر به تصویر بالا دقت کنید، اولین نکتهای که توجه شما را جلب میکند این است که محتواهایی که بیشترین بک لینک را دارند، مطالبی قدیمی هستند. بیشتر این محتواها اوایل سال 2014 یا (همانطور که در بالاترین نتیجه مشخص است) در سال 2011 منتشر شدهاند.
پس بهتر است محتواهای قدیمی خود را دوباره بروزرسانی کنید. سپس میتوانید به سایتهایی که به شما لینک دادهاند، پیام دهید که: «من محتوایی بهتر و جدیدتر دربارهٔ این موضوع نوشتهام، آیا به این محتوای جدید علاقه دارید؟».
معمولاً، اشخاصی که به این مطلب قدیمی لینک دادهاند، علاقه دارند بدانند شما چه چیز جدیدی برای گفتن دارید.
گوگل با الگوریتم فرشنس (freshness) خود تازه بودن محتوای شما را بررسی میکند و در رتبه شما تأثیر میگذارد.
راهکار دوم برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت: محتوای طولانی و بلند بنویسید.
اگر متوجه شده باشید محتواهایی که بیشترین بک لینک را دارند، مطالبی قدیمی ندارند و محتوایشان بروز است. یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و طول و عمق مطالب را بررسی کنید. زمانی که فهمیدید این سایتها چگونه موضوع محتوای خود را پوشش میدهند، لازم است که به محتوای خود مراجعه کنید و مطلبی کاملتر و مفصلتر بنویسید.
همچنین این روش برای تولید محتوای فهرست گونه بسیار آسان است. برای مثال اگر مطلبی با عنوان “10 نکته برای …” دارای بیشترین بک لینک باشد، شما میتوانید با انتشار مطلبی با عنوان “50 روش برای …”، تمام بک لینکها را از آن خود کنید.
راهکار سوم برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت: راهکاری منحصر بفرد ارائه دهید.
برای داشتن راهکار یا نگرشی منحصر بفرد برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت، باید موضوع انتخابی خود را عمیقتر بررسی کنید. برای مثال میتوانید در محتوای خود به خوانندگانتان توضیح دهید که خودتان چگونه روند “گزینش محتوا” را انجام دادهاید و نتیجهاش برایتان چه بوده است. این روش به کاربران نشان میدهد که چگونه میتوانند برای محتوای خود موضوع انتخاب کنند.
به این ترتیب محتوایتان راهکاری منحصر بفرد را به کاربران ارائه میدهد؛ راهکاری که در هیچ وبلاگ دیگری پیدا نمیشود. همچنین، وقتی نتایج تحقیقات خود را با کاربرانتان به اشتراک میگذارید، آنها راحتتر به شما اعتماد میکنند.
وب سایت Groove یکی از آن سایتهایی است که دربارهٔ بسیاری از موضوعات، محتوایی با راهکار خاص تولید کرده است.
به عنوان نمونه، به مطلب influencer outreach موجود در سایت Groove نگاهی بیاندازید. این موضوع بارها مورد بحث قرار گرفته است، با این حال، هیچ وب سایتی نتوانسته است این موضوع را به خوبی Groove پوشش دهد.
چگونه طی 24 ساعت با انتشار یک مطلب در وبلاگ خود بیش از 1000 مشترک خبرنامه پیدا کردیم
گرچه ما دارای محتوا بودیم، اما خواننده نداشتیم. در این مطلب مراحلی را که برای به دست آوردن لینک از آدمهای تأثیر گذار طی کردیم برایتان بازگو میکنیم …
راهکار چهارم برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت: رویکردی با پشتوانه علمی داشته باشید.
یک راه خوب دیگر برای بهتر شدن محتوا و جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت، این است که محتوا را بر اساس اطلاعات و آمارهای دقیق بنویسید. شما میتوانید از آخرین آمارها و مطالعات برای نوشتن محتوایی با کیفیت استفاده کنید.
برای موضوع از پیش مطرح شدهٔ “گزینش محتوا” شما میتوانید به دنبال آخرین نتایج آمار و تحقیقات باشید تا به راحتی محتوای خود را ارتقا دهید.
یک جستجوی ساده در گوگل، آخرین اطلاعات موجود برای این کار را در اختیارتان میگذارد.
راهکار پنجم برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت: از تصاویر گرافیکی عالی استفاده کنید.
مطمئناً از اهمیت تصاویر گرافیکی در مطالب وبلاگ آگاهی دارید. تصاویر و المانهای گرافیکیِ نوشتهها به خوانندگان انگیزه میدهد مطالبتان را مطالعه کنند. همچنین وجود تصاویر، میزان اشتراک گذاریهای اجتماعی را افزایش میدهد.
از آنجاییکه تصاویر، ارزش به اشتراک گذاری و تعامل کاربران با محتوا را بالا میبرند، استفاده از تصاویر راهکار خوبی برای بهبود کیفیت محتوا است. سعی کنید برای بهبود تجربه کاربری، از تصاویر و طراحهای گرافیکی متنوع مانند عکسها، نمودارها، گرافیک، اسکرین شات، جدول و … استفاده کنید.
حتی شما میتوانید از آمارهای مطالب قدیمی خود، یک اینفوگرافیک تهیه کنید و از این روش برای گرفتن بک لینک استفاده کنید. بهتر است بدانید که اینفوگرافیک جزو محبوبترین روشهای تولید محتوا برای به دست آوردن بک لینک است.
راهکار ویژه برای جلوگیری از بک لینک نگرفتن محتوای سایت: ارائه تجربه کاربری خوب
نوشتن یک محتوای بهتر، صرفاً تنها راه بهبود کیفیت یک محتوا نیست. گاهی اوقات نحوهٔ ارائه یک محتوا میتواند نتایج را تغییر دهد. اگر مطلبی که میخواهید در نتایج گوگل از او پیشی بگیرید محتوایی قوی با فُرمی بد دارد، میتوانید آن را یکبار از زبان خود بنویسید و در قالبی بهتر ارائه کنید.
پیشنهاد مدیر سایت بک لینکو این است که محتوای خود را از تمامی جهات بهبود بخشید.
نکتهٔ اساسی:
توصیه میکنم محتوای خود را از هر لحاظ کامل کنید مثل: طول، طراحی، اطلاعاتِ موجود در آن و … .
علاوه بر اینها، شما میتوانید از نکات رَند فیشکین با عنوان فرمول “تولید محتوای 10 برابر بهتر!” یا “فرمول ساخت محتوا برای 10 لینک اول گوگل” استفاده کنید.
چند شاخص برای تولید محتوای بهتر
برای آنکه از هر شخص دیگری بهتر باشید، باید نکات زیر را رعایت کنید:
- محتوایتان باید در هر دستگاهی، UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) خوبی داشته باشد.
- محتوا به طور عمومی باید ترکیبی از با کیفیت بودن، قابل اطمینان بودن، کاربردی بودن، جذاب و قابل توجه بودن باشد. لازم نیست تمامی این ویژگیها را دارا باشد، بلکه ترکیبی از آنها کافی است.
- در شیوه بیان و جزئیات باید نسبت به سایر مطالب مشابه به شکل قابل توجهی متفاوت باشد.
- محتوا باید واکنش احساسی ایجاد کند. باید بتواند احساسِ ترس، تعجب، شادی، انتظار یا تحسین در کاربر ایجاد کند.
- باید با فراهم کردن اطلاعاتی جامع، دقیق و استثنائی، مشکلی را حل کند یا سوالی را پاسخ دهد.
- باید پیام را به شیوهای بی نظیر، قابل توجه، غیر منتظره و لذت بخش به خواننده منتقل کند.
- اگر به تمامی موارد بالا عمل کنید، احتمالاً محتوایتان 10 برابر بهتر از رقبایتان خواهد بود. تنها انجام آن کمی مشکل است.
- چیزی که امروز بحث میکنیم این است: فرایندی که تمامی این موارد را چک کند چیست؟
- دفعهٔ بعد که به سایتی درخواست بک لینک دادید، مطمئن شوید محتوایی بهتر از منبع اصلی که به آن لینک داده است را در اختیار دارید. شاید منبع اصلی عمیق و جذاب باشد. در هر صورت، باید محتوای شما برتری پیدا کند.
(به اندازه کافی) تلاش نمیکنید.
“مقاله را مینویسم و مردم به آن لینک خواهند داد.”
اگر این رویکردی است که برای بدست آوردن لینک دارید، باید بگویم که با بک لینک نگرفتن محتوای سایت خود مواجه می شوید. (مگر اینکه به جایگاهی رسیده باشید که به علت اعتبارتان لینک دریافت کنید.)
نکته اینجاست که بدون تلاش، بک لینک دریافت نخواهید کرد. تقریباً غیر ممکن است که یک وبلاگ مشهور به طور اتفاقی به سایت شما مراجعه کند، بهترین مطلب شما را بخواند و به آن لینک دهد.
این شما هستید که باید با وبلاگهای مختلف ارتباط برقرار کرده و دربارهٔ مطلب فوق العاده ای که به تازگی منتشر کردهاید با آنها صحبت کنید. برای این کار، یکی از بهترین تکنیکهایی که میتوانید به کار گیرید، تکنیک آسمان خراش است.
آسمان خراش یک روش سه مرحلهای است:
گام اول: موضوعاتی پیدا کنید که بتوان برایشان محتوای با کیفیت تولید کنید.
گام دوم: محتوایی بهتر و کاملتر از همهٔ وبلاگهای موجود در آن زمینه تولید کنید.
گام سوم: به تمام سایتهایی که به محتوای اصلی بک لینک دادهاند، سر زده و به دنبال دریافت بک لینک باشید.
در حالی که روش آسمان خراش یکی از بهترین تکنیکهای لینک بیلدینگ (در بیشتر زمینهها و فعالیتهای تجاری) است، با این حال شما میتوانید این روش را تکمیل کرده تا نتایج بهتری کسب کنید (در نکتهٔ 4 همین مقاله درباره آن صحبت میکنیم.)
اما در حال حاضر، تنها چیزی که لازم است بدانید این است که باید برای بدست آوردن لینک تلاش کنید و تکنیک آسمان خراش، مسیری عالی برای شروع لینک بیلدینگ است.
برای ساخت بک لینک به وبلاگهای اشتباه درخواست دادهاید.
گاهی تلاشهای شما برای ساختن بک لینک، نا به جا است. ممکن است شما محتوایی با کیفیت ایجاد و برای دریافت بک لینک تلاش کرده باشید، اما باز هم با بک لینک نگرفتن محتوای سایت خود مواجه شده باشید. در اینگونه موارد، دلایل اصلی نتایج ضعیفتان این است که برای دریافت بک لینک به سایتهای اشتباهی درخواست دادهاید.
دفعه بعد که برای دریافت بک لینک به وب سایتی سر زدید، مطمئن شوید که آنها شرایط زیر را دارند:
در حوزه فعالیت شما باشند.
انتخاب وبلاگها در حوزه تجارت خودتان، به چند دلیل اهمیت دارد:
احتمال اینکه به شما لینک بدهند بیشتر است.
وقتی یک وبلاگ در حوزهٔ کاری شما باشد، برای دادن بک لینک به سایت شما تمایل بیشتری دارد زیرا محتوای شما با مطالبی که آن وبلاگ به خوانندگان ارائه میدهد، به طور مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط است.
به عنوان مثال، اگر وبلاگتان در حوزه بازاریابی فعالیت دارد، سایتهایی مانند Ahrefs و ContentMarketingInstitute میتوانند سایتهای خوبی برای درخواست بک لینک باشند. زیرا حوزه فعالیتشان با شما یکسان است. مطمئناً اگر به وبلاگی با موضوع مواد غذایی درخواست دهید، ایمیل شما نادیده گرفته میشود.
شما از جریمه شدن توسط گوگل در امان خواهید بود.
دلیل دیگر برای اینکه تنها به سایتهای مرتبط در خواست بک لینک بدهید این است که این کار شما را از جریمه شدن توسط گوگل حفظ میکند. گوگل سایتهایی که از دامنههای نا مرتبط بک لینک گرفته باشند را جریمه میکند.
همچنین، لینکی که از سایت همکار (یا رقیب!) به دست میآید نسبت به یک لینک تصادفی ارزش بیشتری دارد.
به موضوع شما علاقمند باشند.
هر کسی دوست دارد از سایتهای معتبری همچون Lifehacker، Forbes یا Enterpreneur بک لینک داشته باشد. مشکل اصلیاینگونه سایتها این است که در اکثر اوقات، ممکن است به موضوع شما بی علاقه باشند. بنابراین اهمیتی ندارد که محتوای شما چقدر عالی باشد، در هر صورت جوابی دریافت نخواهید کرد.
قبل از اینکه ایمیلی حاوی درخواست بک لینک ارسال کنید، مطمئن شوید که وبلاگ مورد نظرتان به موضوع محتوایتان علاقه مند است.
آماده لینک دادن به شخص ثالت هم باشند. (بهتر است در حال حاضر نیز به مطالب مشابه لینک داده باشد.)
قبل از ارسال ایمیل برای درخواست بک لینک، اطمینان یابید وبلاگ مورد نظر به موضوعات مشابه، بک لینک داده باشد. منطق انجام این کار ساده است: اگر سایتی در گذشته به یک منبع مشابه بک لینک داده باشد، احتمالاً به محتوای شما نیز علاقه نشان خواهد داد.
برای یافتن وبلاگ مناسب حتماً نکات بالا را رعایت کنید. ابزارهایی مانند Ahrefs فهرست کاملی از سایتهایی که به موضوع مورد نظر شما لینک شدهاند را به شما ارائه میدهند. از طریق این فهرست، میتوانید سایتهایی را پیدا کنید که دارای تمامی ویژگیهای بالا باشند.
توجه کنید برخی سایتها به طور واضح اعلام میکنند که بک لینک نمیدهند. از این گونه سایتها صرف نظر کنید. زیرا احتمالاً پاسخی از جانبشان دریافت نخواهید کرد.
درخواست خود را درست مطرح نمیکنید.
به دلیل اینکه اکثر وبلاگهای برتر و تأثیر گذار در حوزههای مختلف، پی در پی مورد ایمیلهایی درباره ساخت بک لینک دریافت میکنند، جلب توجهشان کار سادهای نیست. اگر ایمیل درخواستِ لینک شما شبیه به سایر ایمیلهای دیگر باشد، مطمئناً توسط مدیر سایت حذف خواهد شد.
البته حذف شدن ایمیل به این معنی نیست که محتوای شما بی کیفیت است و ارزش بک لینک گرفتن ندارد، بلکه ایمیلتان به دلیل نداشتن هیچ ویژگی بارز و قابل توجهی حذف میشود. اما برای این مشکل راه حلی موجود است:
به جای طی کردن سه مرحلهٔ لینک سازی زیر:
- تولید محتوایی که ارزش لینک شدن را داشته باشد (که از وبلاگ مادر (منبع) در تعداد بک لینک پیشی بگیرد).
- پیدا کردن وبلاگها و سایتهایی که به منبع اصلی، لینک دادهاند.
- ارسال ایمیل درخواست لینک
این چهار مرحله در فرآیند لینک سازی را پیش بگیرید:
- تولید محتوایی که ارزش لینک شدن را داشته باشد (که از وبلاگ مادر (منبع) در تعداد بک لینک پیشی بگیرد.)
- پیدا کردن وبلاگها و سایتهایی که به منبع نخستین، لینک دادهاند.
- برقراری ارتباط دوستانه با وبلاگ مورد نظر.
- ارسال ایمیل درخواست لینک
Groove توانست محتوای خود را توسط وبلاگهای بزرگ و تأثیر گذار توسعه دهد. آنها موفق شدند با برقراری ازتباط با وب سایتهای تأثیر گذار قبل از درخواست برای کمک، محتوای خود را به اشتراک بگذارند.
مدیران سایت Groove برای برقراری ارتباط با سایتهای مطرح، کارهای زیر را انجام دادند:
نتیجه بخش بودن این رویکرد تقریباً تضمینی است زیرا، طبق نظریه چیالدینی، نویسندهٔ کتابِ پر فروش – تأثیر روانشناسی بر فروش- مردم تمایل دارند رفتار نیک را جبران کنند. در مقایسه با درخواستهای سرد و بی روح، اگر بتوانید با یک سایت معتبر قبل از تقاضای دریافت لینک ارتباط برقرار کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که موفق به دریافت بک لینک شوید.
ایمیل درخواستیتان مؤثر نیست.
اگر احساس میکنید تمام نکات بالا را به درستی انجام میدهید و هنوز به نتیجه نرسیدهاید، پس احتمالاً مشکل از ایمیلهای درخواستی شماست. رایجترین دلیل شکست ایمیلهای درخواست لینک، استفاده از یک قالب معین است.
برای آنکه بتوانید بهترین ایمیل را بنویسید به شما پیشنهاد میکنم مطلب راه اندازی کمپین لینک بیلدینگ را به دقت مطالعه کنید. در این مقاله، روش درخواست بک لینک از طریق ایمیل به به طور مفصل توضیح داده شده است.
گاهی اوقات وبلاگ نویسان تلاش میکنند تا ایمیلهای درخواستی خود را شخصی سازی کنند، اما در این کار زیاده روی کرده و ایمیلی مینویسند که بیش از حد طولانی است. از آنجاییکه وبلاگهای محبوب، تعداد زیادی ایمیل دریافت میکنند، بهترین کار این است که کوتاه و مختصر بنویسید.
وقتی از تاکتیک بالا برای ایجاد ارتباط با یک وبلاگ استفاده کردید، قبل از درخواست بک لینک میتوانید ایمیلهای صمیمانهتری بنویسید، به این دلیل که از طریق ارتباط خود میتوانید اطلاعات بیشتری پیرامون وبلاگ مورد نظر بدست آورید.
این طرز فکر به طور طبیعی در ایمیل درخواست بک لینک شما نمایان شده و وبلاگ مورد نظر نیز به آن توجه خواهد کرد.
نتیجه گیری درمورد بک لینک نگرفتن محتوای سایت
ارسال ایمیل، یکی از بهترین راههای به دست آوردن بک لینک است، اما برای کسب موفقیت، باید آن را شخصی سازی کنید. ساختن محتوای ارزشمند به تنهایی کافی نیست و ایمیلهای قالب دار نیز به همین شکل بی اثر هستند.
یادتان باشد همهٔ این مراحل، با تولید محتوای با کیفیت شروع میشوند. از مطالب مفصل، نگرشهای منحصر بفرد، اطلاعات و تصاویر استفاده کنید تا مطالبتان مورد پسند کاربران واقع شود.
ممنون که تا انتهای مقاله همراه وب سایت سئو نایس بودید. امیدواریم که از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما می توانید در صورت تمایل برای مطالعه ی مقالات مرتبط بیشتر به لینک های زیر مراجعه فرمایید: