بایدها و نبایدهای تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو می‌تواند فرآیندی بسیار خسته کننده باشد. اما برای اینکه بتوانید محتوایی خواندنی و سئو دوست تولید کنید، باید چه نکاتی را رعایت نمایید؟ و از انجام چه کارهایی باید اجتناب کنید؟ در این مقاله بایدها و نبایدهای مهمی که باید به هنگام سئو کپی رایتینگ رعایت کنید را برایتان توضیح خواهیم کرد.

بایدهای تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

از ابزارهای تحلیل سئو و محتوا استفاده کنید

استفاده از ابزارها و پلاگین های مختلف مانند گوگل آنالیز یا افزونه Yoast می‌تواند به شما در فرایند تولید محتوا و سئو کمک کند. مثلاً با استفاده از پلاگین Yoast می‌توانید میران خوانش محتوا و نکات مهم سئو آن را به دقت بررسی کنید. با استفاده از ابزارهایی این چنینی قدر خواهید بود محتوایی فوق العاده منتشر می‌کنید.

در تولید محتوا و کپی رایتینگ از مترادف‌ها استفاده کنید

در محتوای خود از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز کنید. استفاده بیش از حد یک عبارت نه تنها متن شما را مسخره و غیر قابل خواندن می‌کند، بلکه ممکن است دچار جریمه گوگل یا همان گوگل پنالتی شوید. برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید، باید مطمئن شوید از مترادف کلیدواژه‌ها و عبارات کلیدی استفاده می‌کنید.

از زبان مخاطبان خود استفاده کنید

باید مطمئن شوید که متن شما به گوش مخاطبانتان، آشنا و منطبق است. برای مثال اگر درباره اسباب بازی تولید محتوا می‌کنید و مخاطبان هدفِ شما کودکان هستند، متن شما باید در ابتدایی‌ترین سطح برای کودکان قابل فهم باشد. اما اگر مخاطبان شما متخصص یا دکتر هستند، استفاده از کلمات ثقیل، پیچیده و تخصصی مانعی ندارد. همچنین، در انتخاب کلمات و لحن محتوای خود دقت کنید زیرا در هر صورت شما در حال گفتگوی مستقیم با مخاطبانتان هستید. لحن محتوای شما باید به گونه‌ای باشد که با مخاطبانتان هماهنگ باشد، مطمئناً نمی‌توانید برای افراد متخصص با لحنی کودکانه مطلب بنویسید!از زبان مخاطبان خود استفاده کنید

در تولید محتوا و کپی رایتینگ کلمات کلیدی خود را به صورت متعادل به کار بگیرید

کاربرد کلیدواژه‌ها را در متن متعادل کنید. بهتر است تنها چند بار در متن خود به کلمه کلیدی اصلی‌تان اشاره کنید. معمولاً چگالی کلمات کلیدی بهتر است بین 1 الی 2% باشد. همچنین، باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی‌تان در متن به طور متعادل تقسیم شده‌اند. پس، سعی نکنید در پاراگرافِ اول محتوای خود، 10 بار از کلمه کلیدی‌تان استفاده کنید و در طول متن تنها یکبار از آن استفاده کنید. آیا اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی را می دانید؟ اگر پاسختان منفی است، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ استادوب مراجعه کنید.

از لینک بیلدینگ داخلی استفاده کنید

به موضوع لینک سازی داخلی در سایت توجه داشته باشید. اگر پیش‌تر، مطلبی در رابطه با موضوع پُست خود منتشر کرده‌اید یا مقاله‌ای دارید که بخشی از آن با پُست قعلی تان مشابه است، سعی کنید از مطلب وبلاگ جدید خود به آن مقاله لینک دهید. به علاوه ممکن است که مقاله‌ای نوشته باشید که ترافیک زیادی را جذب می‌کند، در این شرایط بهتر است لینکی از محتوای جدیدتان را در آن پست قدیمی قرار دهید.

 

Call to Action های خود را واضح و شفاف کنید

مطمئن شوید Call to Action های سایتتان به صورت واضح و شفاف ایجاد شده است. در این شرایط بازدیدکننده می‌تواند بر روی آن کلیک کند و به موقعیت دلخواه شما انتقال یابد. دوست دارید بازدیدکننده بعد از خواندن مقاله چه کاری انجام دهد؟ آیا می‌خواهید از سایت شما خرید کند؟ یا می‌خواهید مقاله دیگری بخواند؟ با استفاده از یک CTA خوب می‌توانید کاربران را به صفحه مورد نظر خود هدایت کنید.

نبایدهای تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

موضوع خود را به یک کلمه کلیدی محدود نکنید

تحقیق درباره کلمات کلیدی باید بتواند شما را به نوشتن محتوایی جذاب هدایت کند. با اینحال، سعی نکنید تنها درباره یک کلیدواژه مقاله بنویسید و برای کلمات کلیدی مختلف در نتایج جستجو رتبه کسب کنید. موضوع و کلمه کلیدی شما باید تقریباً مشابه باشند. بهینه سازی یک متن برای یک کلمه کلیدی خاص، کار چندان دشواری نیست. اگر احساس خوبی درباره استفاده زیاد از کلمه کلیدی‌تان ندارید، شاید موضوع پست نوشته شده با کلیدواژه همتراز نیست.موضوع خود را به یک کلمه کلیدی محدود نکنید

در تولید محتوا و کپی رایتینگ مقالات خسته کننده ننویسید

باید مطمئن شوید که سبک نوشتاری‌تان برای مخاطب جذاب است. همه جملات را با کلمات یکسان آغاز نکنید. کمی روی نوشتن خود تمرین کنید. بهتر است از کلمات و عبارات مختلف استفاده کنید. سعی کنید از جملات کوتاه و بلند در نوشته خود بهره ببرید. از کلمات مترادف استفاده کنید. اضافه کردن یک مثال یا جوک می‌تواند نوشته شما را تا حد زیادی سرگرم کننده کند.

در یک خط از حروف زیاد استفاده نکنید

باید طول هر خط و تعداد حروف به کار رفته در آن را محدود کنید. بیشتر بازاریابان محتوا معتقدند که هر جمله یا خط از متن باید بین 50 تا 65 یا 75 کاراکتر داشته باشد. این تعداد کاراکتر تقریباً 10 الی 15 کلمه می‌شود که از نظر ما یک جمله خوانا محسوب می‌شود.

 

از Keyword Stuffing پرهیز کنید

به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا، یکی از نبایدهای اصلی در زمینه تولید محتوا و سئو کپی رایتینگ است. اگر جملات شما به علت به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی، عجیب و غریب به نظر می‌رسند، این کار را متوقف کنید. اگر احساس می‌کنید استفاده از کلیدواژه‌ها باعث شده است، متنتان لحنی طبیعی نداشته باشد باید بدانید که بیش از حد آن را بهینه سازی کرده‌اید. این کار را رها کنید. محتوای شما در درجه اول باید برای مخاطبان نوشته شود و قابل خواندن باشد.از Keyword Stuffing پرهیز کنید

از تولید محتوای تکراری پرهیز کنید

هرگز یک محتوا را دو بار در سایتتان منتشر نکنید. موتورهای جستجو از تولید محتوای تکراری متنفرند. این کار نه تنهای به رتبه بندی سایتتان کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند باعث نزول آن شود. اگر در سایت خود از محتوای تکراری استفاده کنید، موتورهای جستجو سردرگم خواهند شد و نخواهند دانست که کدام یک آر مطالب را باید در نتایج جستجو نشان دهند. این کار باعث می‌شود رتبه سایت افت کند. با استفاده از Canonical URL می‌توانید به موتورهای جستجو بگویید که این صفحات در واقع یکی هستند. اگر بتوانید از Canonical URL یا Redirect 301 استفاده کنید، رتبه سایت شما با افت مواجه نخواهد شد.

 

ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه وب سایت سئو نایس بودید. امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد. شما می توانید از طریق لینک های زیر مقالات بیشتر ما را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن