همانطور که می دانید لینکدین یکی از شبکههای اجتماعی شگفت انگیز در دنیای اینترنت است. زمانی که صحبت از برقراری ارتباط با متخصصان به میان میآید، هیچ جایی بهتر از لینکدین نخواهد بود. نه فیسبوک، نه اسنپ چت، نه فلان و نه بهمان نمیتوانند برای انجام کارهای تخصصی جایگزین شبکه اجتماعی لینکدین شوند. لینکدین منبع و مرجع اصلی متخصصانی است که در کار خود جدی هستند. تا پایان آوریل سال 2016، لینکدین حدود 433 میلیون عضو داشته است و در هر ثانیه دو عضو جدید به آن اضافه میشوند. به همین خاطر یکی از بهترین شبکههای ارتباطی برای جذب مشتری به شمار میآید.
برای اینکه بتوانیم این آمارها را بهتر درک کنیم باید جزئیتر نگاهشان کنیم. اگرچه 128 میلیون نفر از کاربران لینکدین از ایالت متحده آمریکا هستند، با این حال لینکدین یک شبکه اجتماعی جهانی است و افراد از سرتاسر جهان به آن دسترسی دارند. این سایت بیش از 1 میلیون کاربر در هر 38 کشور اقتصاد محور جهان دارد و ایران هم به عنوان یک کشور در حال توسعه از این قاعده مستثنی نیست.
این تعداد کاربر باعث شده است که لینکدین یک پلتفرم عالی برای بازاریابی B2B محسوب شود. اما اینجا یک موضوع مهم وجود دارد. برای اینکه بتوانید تلاشهای بازاریابی خود را با موفقیت انجام دهید باید شبکه خود را گسترش دهید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را بیان کنیم که با استفاده از آنها میتوانید تعداد اعضای شبکه اجتماعی لینکدین خود را دو یا سه برابر کنید و تعامل، نرخ تبدیل و درآمد بیشتری کسب نمایید. بهتر است بگوییم این مقاله در مورد درآمدزایی بیشتر از طریق لینکدین است.
در پستهای شبکه اجتماعی لینکدین خود از تصویر استفاده کنید
این موضوع ممکن است در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد، اما در لینکدین از اهمیت ویژهای برخوردار است. همه ما می دانیم که استفاده از تصویر میتواند میزان تعامل افراد در شبکههای اجتماعی را تا حد زیادی افزایش دهد. تحقیقات مختلف انجام شده نشان میدهد که افزودن تصویر به پستهای لینکدین میتواند میزان بازدید از آنها را تا 11 برابر افزایش دهد.
این موضوع بدین معنی است که شما به یک تصویر هدر، تصویر پروفایل و تصویری برای تمامی پستهایی که در صفحه لینکدین خود ارسال میکنید، نیاز دارید تا بتوانید تعداد بازدید از پروفایل خود را چند برابر کنید. شما نمیتوانید از هر تصویری استفاده کنید. این تصاویر باید مرتبط با موضوع و مخاطبان هدفتان باشد. به همین خاطر درک صحیح مخاطبانِ هدف، ضروری است.
مخاطبان خود را در شبکه اجتماعی لینکدین بشناسید
آیا می دانید مخاطبان شما در لینکدین چه چیزی را میخواهند و به چه چیزی نیازی دارند؟ شبکه ارتباطی هر فردی در لینکدین با دیگران متفاوت است، اما شما میتوانید بر اساس دادهها و اطلاعات موجود برخی مسائل مشترک را حدس بزنید.
به عنوان مثال سایت comScore جمعیت حاضر در شبکههای اجتماعی مختلف را بررسی کرده است. اگرچه لینکدین یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در میان بزرگسالان (30 سال و بالاتر) است، اما بیشتر افراد جوان از ترجیح میدهند از آن استفاده نکنند.
این موضوع بدین معناست که نباید نگران بروز بودن باشید. یک رویکرد سادهٔ ارتباطی نیز در لینکدین مفید خواهد بود و از این طریق میتوانید بازدیدکنندگان و مشتریان با کیفیتی در لینکدین به دست آورید. برای انجام این کار باید محتوای منحصر بفرد و ارزشمند تولید کنید تا افراد را برای کلیک کردن بر روی لینک سایت شما تشویق کند.
عضویت پریمیوم یا پولی در لینکدین به شما اجازه میدهد اطلاعات مختلفی در مورد افرادی که از پروفایل شما بازدید میکنند، پستهای شما را میخوانند یا با شما تعامل دارند به دست آورید. بهتر است هر چند وقت یکبار این معیارها را تجزیه و تحلیل کنید. تعاملات، پیامها، لایک، فالوو، پُست و دیدگاه را فراموش نکنید. با سایر افراد ارتباط داشته باشید.
یک گروه ایجاد کنید
یکی از بهترین روشها برای افزایش تعداد افراد دنبال کنندهتان، ایجاد یک گروه متمرکز در لینکدین است. این کار به شما کمک میکند متخصصانی را که به موضوعات کاری شما علاقه مندند، پیدا کنید. مزیت دیگر ایجاد گروه در لینکدین توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات با افراد است، بدون اینکه نیاز داشته باشید آنها را به عنوان Connection به پروفایل خود اضافه کنید. ایجاد گروه اولین مرحله برای توسعه و گسترش شبکه اجتماعی لینکدین شماست.
کارمندان خود را به فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین ترغیب کنید
اگر در شرکت خود کارمند دارید، بهتر است از آنها بخواهید که در لینکدین فعال باشند. با این کار میتوانید به مشتریان خود بفهمانید که شرکتی حرفهای هستید. همیچنین، فعال بودن کارمندان شما باعث گسترش شبکه اجتماعیتان میشود. نکتهٔ دیگر این است که کارمندان میتوانند درآمد شرکت شما را افزایش دهند. تصویر زیر مقایسه دو کارمندی است که به ترتیب در شبکه اجتماعی لینکدین فعالیت ندارند و دارند.
زمانی که کارمندان شما در پروفایل شرکت شما حضور دارند و به صورت فعال با دیگران در ارتباط هستند، میزان دیده شدن پستهای شما افزایش پیدا میکند. تنها کاری که کارمندانتان باید انجام دهند این است که صفحه شرکت را به عنوان محلی که در آن کار میکنند، اضافه کنند. از آن پس بسیاری از افراد به طور خودکار صفحه شما را در لینکدین دنبال میکنند. افزایش تعامل در شبکههای اجتماعی همچون لینکدین باید از پایه انجام شود. در این میان کارمندانتان نقش بسیار مهمی دارند.
با مشتریان خود در شبکه اجتماعی لینکدین ارتباط داشته باشید
مشتریانی که از محصولات و خدمات شما راضی هستند حامیان درجه یکی برای شما به حساب میآیند. لینکدین ابزارهای توسعهای را فراهم کرده است که به شما اجازه میدهد دکمه Follow را به سایت خود اضافه کنید. این ارتباطات با مشتریان میتواند تعداد Endorse مهارتهای شما را افزایش دهد. همچنین احتمال اینکه این افراد پستهای موجود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند، بسیار بالا است. علاوه بر این، اضافه کردن دکمه Follow به سایت به شما کمک میکند شبکه گستردهای، فراتر از لینکدین داشته باشید.
در لینکدین فایلهای ویدئویی به اشتراک بگذارید
محتوای ویدئویی میزان تعاملات آنلاین را افزایش میدهد به خصوص زمانی که برای مقاصد بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع همچنین باعث افزایش نرخ تبدیل تا 80% میشود. در حال حاضر، فایلهای ویدئویی در شبکههای اجتماعی مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند و لینکدین هم از این قاعده مستثنی نیست.
اضافه کردن فایلهای ویدئویی به پستهای لینکدین، پروفایل شما را برای کاربران جذابتر میکند و همین امر باعث میشود تعداد بازدید کنندگان افزایش پیدا کند. به این ترتیب از طریق محتوای ویدئویی، اطلاعات بیشتری در کمترین زمان به کاربران ارائه میشود و شبکه لینکدین شما به سرعت گستردهتر میشود.
آمار شبکه اجتماعی لینکدین خود را آنالیز کنید
تجزیه و تحلیل داده یکی از بهترین روشها برای دانستن چگونگی فعالیت کمپینهای آنلاین هستند. اگرچه شما نمیتوانید از طریق گوگل آنالیز تعداد بازدید کنندگان پروفایل لینکدین تان را مشاهده کنید، اما میتوانید این اطلاعات را از طریق ابزار آنالیتیکس درون سایت لینکدین پیگیری نمایید.
پیشنهاد میکنم این دادهها و معیارها را در یک فایل صفحه گسترده یا پایگاه داده قرار دهید و سپس به صورت آفلاین با سایر اطلاعات موجود از شبکههای اجتماعی و ترافیک سایت مطالعه نمایید.
ارتباطات خود را به مشتری تبدیل کنید
اگر نتوانید با کانکشن های فعلی خود در ارتباط باشید، ساخت و گسترش شبکه اجتماعی لینکدین بی هدف خواهد بود. به همین خاطر برقراری ارتباط با کاربران به شما اجازه میدهد بفهمید چه کسانی واقعاً فعال و چه حسابهای کاربری جعلی هستند.
فالوئرهای فیک در شبکههای اجتماعی تأثیر منفی بر روی برند شما خواهند داشت. پس مراقب این موضوع باشید. اگر بخواهیم خلاصه توضیح دهیم، مشکل اینجاست که لینک بیلدینگ در لینک فارم ها و پروفایلهای جعلی، ارزش زحمات و سرمایه شما را از بین میبرد.
لینکدین را به وبلاگ خود متصل کنید
در وردپرس شما میتوانید به راحتی اکانت خود را به لینکدین یا دیگر شبکههای اجتماعی متصل کنید تا بتوانید به صورت خودکار پستهای منتشر شده را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. شما میتوانید از افزونه Jetpack برای این کار استفاده کنید.
این موضوع، بخشی کلیدی از بهینه سازی نرخ تبدیل است و میتواند مشتری را به قیف بازاریابی هدایت کند. به دست آوردن کاربر جدید و تبدیل آنها به مشتری، یکی از مهمترین جنبههای لینکدین است. اگر از افزونه Jetpack استفاده نمیکنید، پیشنهاد میکنم همین امروز این پلاگین را بر روی وردپرس خود نصب کنبد.
در لینکدین خود صفحه Showcase ایجاد کنید
اگر پروفایل صفحه شرکت شما به عنوان رزومه کاریتان محسوب میشود، صفحه Showcase اکانت شما، آلبوم نمونه کارتان در سایت لینکدین خواهد بود. این صفحات به شما اجازه میدهد خلاق باشید و بر روی موضوعات بهینه سازی شده تمرکز کنید.
برای صفحه Showcase، محتوای ارزشمند تولید کنید تا بتواند تمایل افراد را برانگیزد و آنها را به سمت سایت شما هدایت کند. به خاطر داشته باشید که لینکدین وب سایتی است که بیشتر بر روی کامپیوترهای دسکتاپی استفاده میشود. بنابراین سعی کنید محتوایی تولید کنید که باعث شود کاربران بر روی آن کلیک کنند.
صفحه شبکه اجتماعی لینکدین خود را به امضای ایمیلتان اضافه کنید
اگرچه اضافه کردن پروفایل توییتر یا اسنپ چت به امضای ایمیل برای بسیاری از افراد جذابتر است، اما لینکدین هنوز هم محلی است که میتوانید مخاطبان تجاری خود را به آن هدایت کنید. این کار به افراد اجازه میدهد اطلاعات لازم درباره شرکت شما را به دست آورند.
اگرچه همه کارهایی که به صورت آنلاین انجام میدهید باید داستانی منسجم از برند شما باشد، اما لینکدین شبکهای تخصصی برای بازاریابی B2B است. لینکدین مکانی است که میتوانید در آن با شرکای تجاری و مشتریان در فضایی تخصصی ارتباط داشته باشید. در حالی که توییتر و اسنپ چت مکانی برای برقراری ارتباط با مشتریان است. بنابراین بهتر است این پروفایلها را برای ارتباطات عمومی در نظر بگیرید، اما شرکای تجاری خود را به پروفایل لینکدین تان هدایت کنید.
به صورت منظم پستهای خود را در Pulse منتشر کنید
همانطور که می دانید Pulse برندی است که توسط لینکدین برای توسعه پروفایلهای کاربری در دستگاههای همراه (موبایل و تبلت) خریداری شده است. این ابزار در حال حاضر بر روی 0.13% از دستگاههای اندرویدی نصب شده است. این اپلیکیشن میتواند داستانها و اخبار جدید را از سراسر وب جمع آوری کند. شما هم میتوانید پستهای خود را در Pulse منتشر نمایید.
برای این کار سری به Pulse بزنید و پُست خود را پیش نویس کنید. حالا هر زمانی که اراده کنید میتوانید آن را منتشر نمایید. اگر بتوانید محتوای خود را به صورت منظم منتشر کنید، محتوایتان در دیدرس بازدیدکنندگان زیادی قرار بگیرید. از آنجایی که بیشتر افراد زمان زیادی را بر روی دستگاههای موبایلی خود سپری میکنند، زمان سپری شده پشت رایانههای دسکتاپی رو به کاهش است. پس این موضوع را مد نظر بگیرید.
در شبکه اجتماعی لینکدین زمان انتشار پستها را هوشمندانه انتخاب کنید
از آنجایی که لینکدین مخاطبان متفاوتی نسبت به فیس بوک، پینتر است و توییتر دارد، زمان انتشار پستها در آن نیز متفاوت خواهد بود. باید زمان انتشار پستهای خود را به گونهای تنظیم کنید که بیشترین تعداد مخاطب در زمان انتشار، آنلاین باشند.
شروع و پایان زمان کاری بانکها بهترین و ایده آل ترین زمان برای انتشار پست در لینکدین است (8 صبح تا 10 صبح، 5 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر). با اینکه زمان انتشار پُست در روز بسیار مهم است اما به خاطر داشته باشید که روز ارسال پست نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. تعطیلات آخر هفته بدترین زمان برای انتشار پُست در لینکدین است.
در بخش شغل لینکدین به دنبال کارمند باشید
جستجوی شغل یکی از محبوبترین کاربردهای لینکدین است. به همین خاطر انتشار چنین نیازمندیهایی در مورد شغلهای موجود میتواند افراد زیادی را به سمت پروفایل شما هدایت کند. شما میتوانید از این قابلیت برای یافتن متخصصانی استفاده کنید که همیشه به دنبالشان بودهاید.
همچنین باید بدانید این کار مزایای دیگری نیز دارد. قرار دادن آگهی استخدام در لینکدین باعث میشود پروفایل شما در دیدرس طیف وسیعی از افراد قرار گیرد و همین امر سیگنالی را ارسال میکند که نشان میدهد کسب و کار شما به خوبی کار میکند.
نتیجه گیری
همانطور که مشاهده کردید، لینکدین مکانی مناسب برای برقراری ارتباط با متخصصانی است که میتوانند به شرکاری تجاری، مشتری یا کارمند تبدیل شوند. لینکدین یک پلتفرم عالی برای به دست آوردن اطلاعات تخصصی و مخاطبان هدف است. توسعه شبکه کاری در این پلتفرم به شما کمک میکند در آمد بیشتری از مشتریان خود داشته باشید.
شبکه اجتماعی لینکدین به شما کمک میکند تا مخاطبان و مشتریان واقعی خود را به دست آورید. همان طور که گفتیم لینکدین محل مناسبی برای برقراری ارتباط با بازاریابان B2B است. با اینکه تولید محتوا و به دست آوردن مخاطبان در حجم وسیع در این شبکه اجتماعی بسیار کمتر از اینستاگرام است، اما هر کدام از افرادی که در لینکدین به دست میآورید طول عمر بیشتری دارند و میتوانند مزایای بیشتری نسبت به سایر شبکههای اجتماعی در اختیار شما قرار دهند.
لزومی ندارد همه نکات این مقاله را در یک روز انجام بدهید. پیشنهاد میکنیم به مرور زمان صفحه لینکدین شرکت خود را بهینه سازی کنید و این نکات را به مرور بر روی آن اعمال نمایید. فراموش نکنید تولید محتوا در هر پلتفرمی از اهمیت بالایی برخوردار است، پس سعی کنید به طور منظم در لینکدین خود مطلب منتشر کنید. مطمئن باشید با رعایت این نکات به مرور متوجه تأثیر شبکه اجتماعی لینکدین بر روی کسب و کار خود خواهید بود.
ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه وب سایت سئو نایس بودید. امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد. شما می توانید از طریق لینک های زیر مقالات بیشتر ما را مطالعه کنید.